 Οι Έλληνες έφηβοι είναι οι πιο σκληρά εργαζόμενοι Έλληνες. Το Νέο Λύκειο θα αποκαταστήσει την ισορροπία στη ζωή τους. Ο νέος έχει δικαίωμα στη γνώση, αλλά έχει δικαίωμα και στη ζωή, στον ελεύθερο χρόνο και στη συμμετοχή. Ο μαθητής γίνεται συνειδητοποιημένος Έλληνας πολίτης του κόσμου με γνώση και περηφάνια για την ιστορία και τον πολιτισμό του, μαθαίνει να ζει και να προοδεύει μέσα στο σύγχρονο και ανταγωνιστικό περιβάλλον μέσα και έξω από τη χώρα. Η εμπέδωση, από κάθε οικογένεια, της αντίληψης ότι η εξωσχολική βοήθεια και το φροντιστήριο είναι μία αδήριτη ανάγκη -αλλιώς ο μαθητής δεν μπορεί να ικανοποιήσει τους στόχους του- έχει οδηγήσει στην απαξίωση του Λυκείου, στο φαινόμενο του να απέχουν οι μαθητές από το δημόσιο σχολείο και να παρακολουθούν ανελλιπώς το ιδιωτικό φροντιστήριο, προκαλώντας στις οικογένειες οικονομική αιμορραγία. Μέσα στην πολύ βαθιά κρίση και στο γκρίζο τοπίο όπου όλοι ζούμε η φιλοσοφία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας είναι σαφής. Μόνο με πολλή δουλειά και ουσιαστικές αλλαγές παντού μπορούμε να επανεκκινήσουμε τη χώρα και αυτό θα ξεκινήσει από την Παιδεία.
Οι Έλληνες έφηβοι είναι οι πιο σκληρά εργαζόμενοι Έλληνες. Το Νέο Λύκειο θα αποκαταστήσει την ισορροπία στη ζωή τους. Ο νέος έχει δικαίωμα στη γνώση, αλλά έχει δικαίωμα και στη ζωή, στον ελεύθερο χρόνο και στη συμμετοχή. Ο μαθητής γίνεται συνειδητοποιημένος Έλληνας πολίτης του κόσμου με γνώση και περηφάνια για την ιστορία και τον πολιτισμό του, μαθαίνει να ζει και να προοδεύει μέσα στο σύγχρονο και ανταγωνιστικό περιβάλλον μέσα και έξω από τη χώρα. Η εμπέδωση, από κάθε οικογένεια, της αντίληψης ότι η εξωσχολική βοήθεια και το φροντιστήριο είναι μία αδήριτη ανάγκη -αλλιώς ο μαθητής δεν μπορεί να ικανοποιήσει τους στόχους του- έχει οδηγήσει στην απαξίωση του Λυκείου, στο φαινόμενο του να απέχουν οι μαθητές από το δημόσιο σχολείο και να παρακολουθούν ανελλιπώς το ιδιωτικό φροντιστήριο, προκαλώντας στις οικογένειες οικονομική αιμορραγία. Μέσα στην πολύ βαθιά κρίση και στο γκρίζο τοπίο όπου όλοι ζούμε η φιλοσοφία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας είναι σαφής. Μόνο με πολλή δουλειά και ουσιαστικές αλλαγές παντού μπορούμε να επανεκκινήσουμε τη χώρα και αυτό θα ξεκινήσει από την Παιδεία. Περνάμε από ένα Λύκειο αποστήθισης και παπαγαλίας σε ένα Λύκειο ουσίας, σε ένα Λύκειο που οι μαθητές και οι μαθήτριες θα μπορούν να επιλέξουν κατεύθυνση, να πάρουν πρωτοβουλίες, αλλά και να εμβαθύνουν, ανάλογα με τις προσωπικές και επαγγελματικές τους επιδιώξεις
Περνάμε από ένα Λύκειο αποστήθισης και παπαγαλίας σε ένα Λύκειο ουσίας, σε ένα Λύκειο που οι μαθητές και οι μαθήτριες θα μπορούν να επιλέξουν κατεύθυνση, να πάρουν πρωτοβουλίες, αλλά και να εμβαθύνουν, ανάλογα με τις προσωπικές και επαγγελματικές τους επιδιώξεις  Αν δεν μπορέσουμε να αλλάξουμε αυτή τη νοοτροπία, να βλέπουμε τα πράγματα μόνο μέσα από το πρίσμα της πρόσβασης στο Πανεπιστήμιο -φυσικά ο πολίτης, οι νέοι άνθρωποι και οι οικογένειες θέλουν να πάνε τα παιδιά τους στο Πανεπιστήμιο- και, αν δεν συνειδητοποιήσουμε ή δεν μπορέσουμε να πετύχουμε, να είναι οι εξετάσεις απλώς ένας τρόπος για να ξεχωρίσουμε ποιος μαθητής θα εισαχθεί πού, θα επανερχόμαστε συνεχώς σε αυτή τη σύγχυση, το μπέρδεμα Λυκείου και Πανεπιστημίου
Αν δεν μπορέσουμε να αλλάξουμε αυτή τη νοοτροπία, να βλέπουμε τα πράγματα μόνο μέσα από το πρίσμα της πρόσβασης στο Πανεπιστήμιο -φυσικά ο πολίτης, οι νέοι άνθρωποι και οι οικογένειες θέλουν να πάνε τα παιδιά τους στο Πανεπιστήμιο- και, αν δεν συνειδητοποιήσουμε ή δεν μπορέσουμε να πετύχουμε, να είναι οι εξετάσεις απλώς ένας τρόπος για να ξεχωρίσουμε ποιος μαθητής θα εισαχθεί πού, θα επανερχόμαστε συνεχώς σε αυτή τη σύγχυση, το μπέρδεμα Λυκείου και Πανεπιστημίου 
Το Λύκειο αναβαθμίζεται ουσιαστικά: Πρώτα, επέρχεται ισορροπία μεταξύ της γενικής παιδείας και της βαθμιαίας εξειδίκευσης. Δεύτερον, παρέχεται στο μαθητή η δυνατότητα να επικεντρωθεί σε μαθήματα που ανταποκρίνονται στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του, στα οποία δίνεται μεγαλύτερος διδακτικός χρόνος, ώστε να μπορούν οι μαθητές να κατακτήσουν τις βαθιές δομές της γνώσης. Είναι ακριβώς αυτό που θα μας επιτρέψει να απομακρυνθούμε από τη μηχανιστική και επιφανειακή γνώση που έχει ως επακόλουθο την παπαγαλία. 
 
 
 
 
 
 
 
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου